onsdag 1 juni 2011

Tuff morgon!

Idag var det den sista skoldagen för den här terminen. Började med att jag vaknade med ett ryck mitt i natten. Drömde att jag hade försovit mig. Det visade sig att klockan inte var mer än fyra men då var det hopplöst att somna om...var helt enkelt för stressad och för nervös. Väl i skolan höll jag på att få en chock när jag kollade schemat och det står halv åtta, kan tillägga att klockan då var kvart i nio och att man inte får komma in om man kommer sent och då får man göra en ny opponering vid senare tillfälle själv. Bestämde mig ändå för att springa till salen och tänkte att jag får väl hitta på en riktigt bra ursäkt och hoppas att de släpper in mig. Problemet var att det stod fyra olika salar på schemat eftersom vi är flera grupper. Dessutom var inte salarna i samma byggnad. Sprang till den första salen, ingen där. sprang till den andra, ingen där. Fick tokspringa till den andra byggnaden, då var klockan fem i nio och jag tänkte att nu kommer jag aldrig in...25 minuter sen. Men när jag kommer till den tredje av de fyra salarna ser jag att alla från min grupp står därute. Det visade sig att det stod fel på schemat och vi började nio....väldigt lättad och väldigt anfådd gick jag in i salen :)

Opponeringen däremot gick väldigt bra, vi är absolut godkända och läraren gav bra kritik. Vi får se om det räcker till ett VG. Hur som helst så är jag väldigt nöjd med både vårt arbete och med min grupp! Idag fick jag även reda på att jag fått VG i förra kursen vilket jag är både förvånad och väldigt glad över...det var en riktigt tuff kurs.

Ja, det var helt enkelt en tuff natt/morgon men ett bra avslut på denna termin :) Nu är det sommarlov och den börjar med en lång lista med saker som ska göras. Imorgon ska jag bland annat rensa ur min garderob, jag ska tvätta, träna, fixa allt inför starten av sommarkursen, klippa gräset och packa inför stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar