onsdag 15 juni 2011

Bästa kvällen på länge!

Hemma efter en riktigt rolig kväll på Gondolino med vännerna. Länge sen jag skrattade så mycket, så himla kul att träffa gamla tjejgänget från gymnasiet igen. Vi hade ju alltid så kul ihop och idag var inget undantag. Skvaller och skratt och gamla minnen! Fem minuter efter stängning kom vi på att det kanske var dags att dra sig hemåt, det tyckte nog de som jobbade där också. Nu hoppas jag att det inte dröjer så länge tills vi ses igen :) Tack för en riktigt trevlig kväll!

Idag har jag även varit i Uddevalla och kollat på skolavslutning. Alltid så fint med skolavslutningar men jag slogs av att det var en enorm skillnad mot de avslutningar man själv hade som liten. Det brukade ju vara så himla fint, alla var uppklädda och glada och man gick till kyrkan och sjöng. Den skolavslutningen jag var på nu var på skolgården, väldigt få var uppklädda och sjunga var det ju inte tal om. Lärarna kämpade med att få dem att ta en ton men de flesta vägrade ju att ens öppna munnen. Och dessutom satt alla vända med ryggen mot föräldrarna så man så dem ju inte...haha, japp det var helt klart bättre förr :)

Vägen hem från Uddevalla var ju mindre lyckad...blir ju väldigt lätt åksjuk och självklart fick jag för mig att spela spel på mobilen medan Jonas körde, fast jag vet att jag inte kan hålla på med den i bilen och straffet kom väl efter en halvtimma ungefär då det bara var till att akutstanna....spydde som bara den, inte trevligt! Mådde illa i över tre timmar efter, lär nog dröja ett tag innan jag tar ögonen från vägen nästa gång jag är ute och åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar