måndag 6 juni 2011

Toppenhelg!!

Haft en underbar helg i huvudstaden. Nästan så att jag vart lite sugen på att flytta dit :) Kan känna så ibland efter att man varit där, att det vore kul att kunna bo i en lite större stad där man kan hitta på lite mer roliga saker Finns ju alltid något att göra till skillnad från i  falköping där det händer nåt kul en gång per år. Trots det så är det ju alltid skönt att komma hem!;)

På fredagen efter vi kommit dit och ätit en god lunch hos min kusin så åkte vi till min mosters lunchrestaurang i Gustavsberg. Vilket toppenställe, låg precis vid vattnet. Jättefint var det! Lite senare på fredagen gick jag och Jonas till kungsträdgården och hälsade på lite uteserveringar. I lördags var jag hos frisören och gjorde rakpermanent och sen drog vi till snaps på söder och njöt av solen på uteserveringen. När vi släckt törsten så drog vi till stan och shoppade lite. På kvällen åkte vi in till en matfestival som hölls på kungsträdgården där man kunde äta och dricka gott. Även på söndagen blev det lite shopping och efter det en god lunch hos kusinen igen innan vi tog bilen hemåt igen.


Matfestival på kungsträdgården
Idag tog vi en härlig sovmorgon, när vi vaknat till liv blev det lite plock och städ i huset. Känns som om jag inte gör annat en att damma, tar ju en dag så ser det hemskt ut igen. Efter tvätt och städ åkte vi till mamma och Ludde och grillade. Älskar det fina vädret och älskar verkligen att grilla men måste  nog ändå påstå att det har varit lite för varmt ute idag...ja vet, man ska inte klaga, men nu gör jag det ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar