tisdag 17 maj 2011

Två veckor kvar!

Den här veckan hade jag mer än gärna hoppat över!! Vi hade handledningsmöte igår och vi låg ganska dåligt till tidsmässigt med B-uppsatsen så nu är det stress stress stress. Vi har inte alls varit effektiva så nu får man betala för det. Så den här veclan blir det plugg hela dagarna och tyvärr så blir det kanske Borås även på helgen!!

Nu till någor roligare! För  två veckor sen satte jag upp ett träningsmål, att springa 5 km utan vila. För alla som tränar så är nog detta ett väldigt lätt mål men för mig som knappt aldrig tränat i mitt liv och som alltid hatat att springa så är det en utmaning. Jag tror det längsta jag sprungit är 3,3 km (tre varv runt slingan) under tvång i skolan...och då tror jag inte ens att jag sprang hela vägen, haha och det var nog 10 år sen nu! Tanken är nå mitt mål innan sommaren är slut. Hittils så jag har under två veckor orkat springa 3 km, har gjort detta fyra gånger i veckan. Igår började vecka tre och min tanke var då att försöka öka med 250 meter men väl där hade jag så mycket energi att det blev en ökning på 1 hel km...känns jättekul, nu är jag bara en km från att nå mitt mål :)

Ne, nu får jag återgå till plugget så jag slipper sitta halva natten!! Två veckor kvar till SOMMARLOV!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar