torsdag 5 maj 2011

Antagningsbesked!

Har varit riktigt grinig idag hela dagen! Ville inte alls gå upp imorse och ville verkligen inte åka till Borås. Väl i skolan hade jag ingen energi att egagera mig i vår B-uppsats utan jag ville bara hem. Som tur var så kände vännerna likadant så strax innan två promenerade jag till tåget och kände att jag var på lite bättre humör...det varade inte länge för i herrljunga blev jag fast i drygt en timme! Kokade inombords. Man tycker ju att jag borde ha vant mig vid förseningar efter två års pendlande men icke, blir lika förbannad varje gång!

Två timmar efter att jag åkt från borås var jag iallafall hemma, snabbt på med träningskläderna och iväg till gymmet...vill inte vill inte vill inte var nog det enda jag tänkte på vägen dit men vad hjälper det när man redan bestämt träff där med mamma som varit duktig och gått dit efter jobbet. Träningen var knappt jag klarade idag med min usla inställning, när jag var på väg att ge upp och sa till mamma att nu skiter jag i detta så hör jag grannen som springer på löpbandet bredvid lite tyst säga "kämpa kämpa kämpa" det klarar du...kan lätt säga att han gjorde så att jag tog mig igenom dagens pass :)

Efter träningen kände jag mig mycket gladare och piggare och dessutom lagade jag en jättegod pasta med kyckling och grönsaker som jag mumsade i mig framför tv:n och efter det var jag mitt vanliga jag igen! Med andra ord så blev dagen ganska bra till slut, och bättre blev det när jag fick reda på att antagningsbeskedet kommit och att jag kom in på de kurserna jag sökt till sommaren, jippi!!! Underbart att veta att man ska göra något vettigt i sommar, kan ju inte gå runt ett helt sommarlov och inte göra nåt. Kommer bli en undebar sommar, lagom lugnt men ändå lite måsten...precis som det ska vara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar