fredag 13 maj 2011

Ny favopryl =)

Äntligen får jag blogga igen. Blogger har legar ner i flera dagar därav den dåliga uppdateringen. Alla dagar denna vecka har typ sett likadana ut. Långa skoldagar, träning, mat, läggdags. Jag har varit oerhört trött denna vecka, dels har det varit mycket i skolan och dels så tror jag det beror på att jag tränat ganska mycket och det är ju inte min kropp van vid direkt :)

Igår tog jag bussen till knalleland på lunchen och köpte mig en pulsklocka från Garmin Forerunner. Kunde inte låta bli, ville ha ville ha ville ha :) Idag testade jag den för första gången och jag är jättenöjd. Den har alla funktioner man kan tänka sig behöva. mäter puls, distans, vilken fart du springer i för tillfället, medelfart, kalorier, tid och massa mer. Om man springer en runda en dag så sparar den det så att man kan springa mot sig själv nästa dag...kul! Dessutom så sparas alla träningsuppgifter i datorn så att jag kan utvärdera min träning och jämföra olika dagar. Orkade inte springa mycket, var mycket jobbigare att springa ute så det blev 2 km. Åkte dock till gymmet med mamma på eftermiddagen så då blev det 3 km till :)

Idag har jag vart å kollat på när brorsan spelade fotboll. Det var riktigt kallt att stå ute i 90 minuter, har knappt tinat upp än känns det som. Men det är alltid kul att se honom spela och dessutom vann de och han gjorde två mål så då är det ju extra roligt!!! Det bästa är nog ändå att kolla på mamma när hon kollar på matchen. Hon svär, är nervös och allmänt hysterisk. Man kan nästan tro att man är kollar på en VM-final....skitkul, haha :)


Efter matchen så lyxade jag till det och gjorde en varm macka i ugnen. Till det så åt jag parmaskinka och chevreost med jordgubb & gurksalsa....sååå gott!!! Är helt besatt av den osten och jorgubbsröran!


Nu är det läggdags för min del, är supertrött och imorgon ska jag upp i tid för lite plugg innan jag drar till gymmet med mamma. Efter gymmet ska vi till relaxen och unna oss lite lugn och ro! Senare på kvällen drar jag till skövde och kollar på Eurovision contest med Emma och Tina :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar