lördag 7 maj 2011

Helgen är alldeles för kort!

Det är för få dagar på helgen, älskar den men den går alldeles för fort! I fredags blev det en lugn hemmakväll för mig och Jonas och eftersom det var fint väder så blev det självklart grill. Brukar alltid grilla kött men i fredags blev det grillad kyckling, sparris, majs och champinjoner. Till det gjorde jag en smarrig sallad med färskpotatis, getost, soltorkade tomater, pinjenötter och annat gott!

Idag  började dagen med ett träningspass, fyra km blev det så det går i alla fall framåt! Riktigt härligt att komma upp i tid, brukar ju ligga och slöa ganska länge på helgerna vilket ifs också är undebart men dagen blir ju lite längre när man kommer upp i vettig tid! Efter träningen drog jag direkt till stan där jag mötte upp Ck. Blev en långfika ute i det härliga vädret. Älskar mina fikaträffar med Ck, finns alltid så mycket att prata om!

Det fina vädret höll i sig och i trädgården på baksidan av huset blir det riktigt varmt på dagarna. Fick däför för mig att jag skulle sola så bikinin åkte på. Men efter tio minuter hade jag fått nog! Sola måste ju vara bland det tråkigaste som finns, man blir svettig och äcklig och så otroligt rastlös...inget för mig! Fast det är ju skillnad om man är utomlands och har det undebara havet att svalka sig i.

Lite senare på kvällen åkte jag, Jonas och brorsan till mamma och ludde och självklart blev det grillkväll! Finns ju inget bättre än när vädret är fint så att man kan sitta å äta och dricka gott med världens bästa!


Tack för att du finns fina vän!


Tips, godaste såsen till grillat!

Grillat är godast :)

Sommarsallad


1 kommentar:

  1. Haha, vad är det för kort du hittat!?
    Hade vi kunnat hade nog våra fikastunder pågått i flera dygn i sträck. Finns inget slut på oss när vi väl börjar prata;) Supermysigt!!

    SvaraRadera