torsdag 26 maj 2011

Planering inför sommaren!

Sitter och försöker planera min sommar lite! Har ju en massa tid i sommar så jag måste hitta på en massa kul :) Kan ju inte sitta hemma och glo...nu är frågan vad man ska göra?

På onsdag börjar sommarlovet och på fredag åker vi till stockholm för att hälsa på min moster och kusin, sen så ska jag rakpermanenta mitt hår och shoppa...såklart!!!. Vecka 29 har vi planerat att åka till skåne med mamma & Ludde, blir väl fyra dagara tror jag och vecka 31 blir det stockholm igen. Längre än så har jag inte kommit med planerna. Troligtvis blir det ju varberg också eftersom Fia och Petter har sin villavagn där. Vill ändå planera in lite mer kul, funderar på att hyra en stuga i den undebara sommarstaden Halmstad och kanske boka en minikryssning till Danmark eller nåt. Sen så hoppas jag verkligen att vännerna har någon helg över så vi kan åka till kusten, hade varit riktigt kul!!!....där tar mina idéer slut. Imorgon ska jag kolla lite mer.

Idag har jag inte gjort mycket alls, hade tänkt träna men mitt knä säger emot. Har krånglat lite nu när jag börjat springa och jag är lite rädd för att fortsätta springa när det gör ont, vill inte riskera mer knäoperationer! Funderar på om jag ska ta mig till badet och simma imorgon lite istället, känns ju som om det är mycket bättre för knät. Det enda vettiga jag gjort idag är att jag städat och lagat mat, exprimentera lite i köket och jag måste säga att jag blev ganska nöjd. Jag stekte köttfärs med lök, champinjoner och vitlök och sen så hällde jag i en philadelphia mjukost light och en påse tacokrydda och lade de i en ugnsform. Jag kokade även potatis som jag gjorde mos av, rörde i ett ägg och sen så åkte moset på köttfärsen och så in i ugnen i en kvart, inte alls tokigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar