söndag 13 mars 2011

Lyckad helg!

Haft en riktig toppenhelg!!! I fredags var det dags för "halv åtta hos mig" - först ut var mamma & Ludde. Dom hade gjort jättefint med marschaller fram till dörren, välkomstdrink och ett fint dukat bord. Välkomstdrinken satt fint, vet inte vad den innehöll men god var den i alla fall :) Förrätten Chevre med jordgubbssalsa, som jag för övrigt var lite skeptisk till när vi fick menyn, var supergod!! Till varmrätt fick vi apelsinmarinerade revben med potatismos och vitlökssås och till efterrätt fick vi en undebar blandning med dulce de leche, digestive, grädde och choklad. De lyckades med alla tre rätter helt klart, favoriten var förrätten! En riktigt lyckad kväll med god mat, gott vin och världens bästa familj helt enkelt :)


I väntan på den goda maten

Chevre med jordgubbssalsa och hjärtformat bröd

Igår var det tänkt att jag skulle ta en riktig sovmorgon men som vanligt när man får sova så vaknar man tidigt.Istället tog jag med täcke och kudde ner till vardagsrummet och kollade på lite tv, älskar när man inte har några måsten och man bara kan bädda ner sig i soffan utan dåligt samvete! När vi vaknat till liv lite och kommit upp ur soffan åkte vi till Mon´s take away, en thairestaurang som ligger mitt emot Ming i Falköping. Har inte ätit där förrut, tyckte det var supergott! På kvällen åkte vi till Fia, Petter och lilla Minah där vi åt tacos och  kollade på melodifestivalen. Till min förtjusning stod den en sån här rolig leksak i deras vardagsrum, så efter melodifestivalen fick jag känna på att vara en riktig racerförare...skitroligt var det, kändes nästan som om man körde på riktigt! vill också ha en sån här :)

Bild: Google




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar