onsdag 9 mars 2011

Besök hos optikern

Då har man varit hos optikern och fått sin dom och en liten utskällning på köpet! Jag måste börja använda mina glasögon när jag läser och sitter vid datorn, har ju inte gjort det de sista 10 åren jagf haft dem vilket har lett till att jag mina ögon är så överansträngda att jag inte ser ordeordentligt varken på när eller långt håll! Fick även reda på att jag är lite närsynt och har brytningsfel men det mesta berodde på överansträngning. Så nu har jag fått ett par glasögon som jag MÅSTE ha i drygt två veckor och sedan blir det ett återbesök hos optikern för att se om ögonen mår bättre av det och se vilka glasögon jag behöver. jag vet ju att jag måste ha dem men dom stör mig och så ser jag ju inte klok ut heller!

Nu får jag allt ta tag i pluggandet lite, måste läsa och måste förbereda mig inför seminariet. Imorgon blir det tidig uppgång och färd till borås klockan 06.15. Stannar där tills på fredag eftersom jag har skola tidigt då med.

1 kommentar:

  1. När du provade mina va du ju jättefin i glasögon. Tyckte de passade dig jättebra!

    /ck

    SvaraRadera