fredag 18 mars 2011

Hoppas på en bättre dag imorgon

Vilken skitdag, hade gärna sovit vidare och hoppat över denna dag! Vaknade och insåg att våren inte alls var på väg, istället var det bara ge sig ut och skrapa rutorna på bilen. Väl i herrljunga så visar det sig att tåget till Borås var inställt så det var ju bara att stå och vänta på ersättningsbussen som såg ut som om den skulle braka ihop när som helst, dessutom hade bussen stått  ute och någon värme var det inte att tala om...den var trasig! Till slut kom jag i alla fall till skolan...45minuter sent.

Tåget hem missade jag med några minuter och nästa tåg kom inte förän 2½ timme senare, så det var ju bara att vänta. Bestämde mig för att åka till knalleland för att se om jag kunde hitta ett par billiga jeans, behöver verkligen ett par byxor men studentekonomin är inte på topp just nu så jag höll mig till rean. Efter lite letande i olika affärer bestämde jag mig för ett par på vero moda för 300 kronor eftersom jag hade presentkort där. Hittade även ett par för 400 som också var snygga men jag tog de för 300. Tjejen i affären frågade om de skulle lägga upp dem och det ville jag ju. Väl i kassa säger hon "det blir 800 då tack" VAAAA?? kostade dem inte 300...Nej om du kollar till vänster i hörnet på skylten så står det från 300. Resultatet blev alltså att jag valde bort de minst lika snygga jeansen som kostade 400, köpte ett par som jag trodde kostade 300 men betalade 800 och fick inte ångra mig eftersom de hade lagt upp dem.

Gnäll gnäll gnäll...jaja, ibland får man fan gnälla även fast det är I-landsproblem ;)

2 kommentarer:

  1. Det är sånt som händer lillan,men det drar du in på travet i morgon

    Mvh Rödestenarna

    SvaraRadera
  2. Haha det har du rätt i :)

    SvaraRadera