lördag 9 april 2011

La Vida

Helgerna är guld värda och ännu bättre blir det ju när solen skiner! Igår pluggade jag lite på dagen och sen åkte jag en sväng till mamma och hälsade på. Sen blev det en lugn hemmakväll med god mat och vin framför tvn. Vi köpte räkor, baguette och aioli och sen så gjorde vi en god sallad...underbart gott!

Idag åkte jag och Jonas en sväng till skövde, man vill ju inte sitta inne en dag som denna. Vi lunchade på den nya restaurangen La Vida som hade tapasbuffé och sen så tog vi en kaffe på utesrveringen! Maten var god, kanske inte de bästa tapasen jag har ätit men helt klart godkänt :)

Nu kommer det snart en firma som ska kolla på vårt hur för att ge en offert gällande målning av huset, det är den tredje som kommer på två dagar nu men jag blir inte riktigt klok på vad kalaset kommer att gå på, verkar ju inte vara nån som kan ge oss ett ungefärligt pris! På måndag kommer i alla fall en kompis till Jonas och kikar så då kanske vi kan få lite svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar