onsdag 23 februari 2011

Nystart!

Nu var det allt et tag sen jag bloggade, har inte tänkt på det alls de sista dagarna. Hittils så har veckan varit toppen, jag är nere på normalfart i skolan vilket känns undebart. Jag har dock lite svårt att finna ro, går liksom lite på högvarv fortfarande vilket har lett till att jag redan läst 3 böcker och 1 artikel till denna kurs och den började i måndags! Resten av veckan ska jag försöka ta det lite lugnare, en bok till denna vecka sen får det vara. Jag har heller inga lektioner mer denna vecka så det blir riktigt soft :)

Har lovat mig själv att jag ska börja röra på mig lite mer nu när tiden räcker till. Kanske kan detta göra att jag blir lite piggare, blir så himlans trött och seg av att sitta på föreläsningar och läsa hela dagarna. Förhoppningsvis går jag även ner några kilon fram till sommaren också :) har tänkt att jag ska träna eller komma ut och gå tre gånger i veckan i alla fall. Nu gäller det bara att ha motivationen att följa det också ;) I måndags och igår lyckades jag ta mig ut och gå hälsoslingan trots kylan, en bra början i alla fall!

Har alltid problem med vad jag ska äta till frukost, oftast är jag inte hungrig alls på morgonen vilket resulterar i att jag hoppar över frukosten helt. Detta straffar sig ju alltid när man sitter på föreläsningarna och magen skriker efter mat. Ibland äter jag havregrynsgröt, egentligen bara för att det är nyttigt, för vidare gott är det inte. Satt därför och sökte på lite frukosttips på nätet och något som kom upp hela tiden var kesella, har ju hört att folk som tränar äter mängder av detta då det är väldigt proteinrikt. Bestämde mig för att testa det och kan säga att det lätt slår havregrynsgröt! Så nu har jag även fått lite ordning på mina frukostvanor vilket kan vara en fördel om jag både ska orka med skola och träning :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar