tisdag 11 januari 2011

Märklig känsla...

Igår spenderade jag första natten själv i den nya lyan. Detvar en märklig känsla att vara på ett helt nytt ställe helt själv, kändes som jag var på besök hos någon och att jag snart skulle åka hem. Men så kommer det ju inte riktigt att bli. Närmsta månaderna kommer jag nästan bara att vara i Borås vilket känns lite jobbigt just nu. Samtidigt känns det skönt att jag kommer få mer tid till studierna, och eftersom jag kommer att läsa på 200% nu så behöver jag ALL tid jag kan få :)

Idag kom pernilla klockan åtta på morgonen. Efter en god frukost så satte vi igång med det sista som var kvar på opponeringsarbetet...eller ja, vi drack mest kaffe hela tiden...bryggde kaffe som skulle ha räckt till ett större kalas men det behövdes tydligen för det tog slut. ;) Strax efter tolv var vi i alla fall klara både med kaffedrickande och med arbetet.

Var ute på en liten promenad förrut, var bland annat på bokhandel och köpte studentlitteratur. Tanken är att jag ska läsa närmare 2000 sidor de kommande fem veckorna, förrutom det så ska jag ha tre grupparbeten som ska examineras och som inte det vore nog är det ett antal föreläsningar och seminarium man ska hinna gå på. Hur ska detta gå???

Nu blir det mat innan jag börjar med tentapluggandet. Pasta med färdigköpt gorgonzolasås står på menyn idag. Hoppas det är godare än vad det ser ut att vara ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar